Voordeel

8 verkooptrucs

Wij bespreken hier 8 verkooptrucs die we hebben gevonden via supermarkten portaal winkelwaar.nl, welke de supermarkt toe past in hun indeling, sfeerbeleving en actieplaatsing.

  • De toegangspoortjes! Je zou er misschien niet direct aan denken, maar deze poortjes zijn met een goede reden geplaatst. Gehaaste mensen moeten zo direct rustiger lopen waardoor veel dit langzame tempo volhouden in de winkel.
  • De groente en fruit afdeling is veelal vooraan in de winkel. Dit verleid je hoogstwaarschijnlijk om toch wat mee te nemen. Dat is voordelig een paar gangen verder wanneer die zak chips ineens niet meer zo erg lijkt. Je hebt namelijk ook gezonden dingen in je karretje toch?
  • Veel verkochte producten worden vaak voor een lage prijs aangeboden, hierdoor lijkt de supermarkt goedkoop. Echter maken zij dit verschil terug door minder populaire producten juist duurder te prijzen.
  • Een wellicht bekender punt zijn de aanbiedingen, deze zijn duidelijk bedoeld om consumenten meer geld uit te laten geven in de supermarkt.
  • Lok aanbiedingen bestaan verder nog om mensen de supermarkt in te trekken. Denk aan populaire artikelen voor heel weinig geld. Ze verdienen niets op dat artikel maar wel op de 10 andere producten die jij mee neemt onderweg naar buiten.
  • Artikelen waar de supermarkt veel op verdient, denk aan huismerken, staan vaak op ooghoogte. Omdat mensen hier veelal op gefocust zijn is de kans groter dat ze een van deze items pakken.
  • De acties op de koppen bestaan vaak uit merkproducten. Houd er wel rekening mee dat de prijs hiervan hoger uit zal vallen dan wanneer er gekozen wordt voor 2 huisproducten.

En? Was jij al op de hoogte van deze psychologische verkooptrucs? Voor de volgende keer alleen nog maar meenemen wat op je boodschappenlijstje stond dus!

 

Bekijk alle Overig